#2017-07-24 02:21:35 

Hammster

Użytkownik

Może opiszę sytuację. Jakiś czas temu zmarła moja babcia i w testamencie który zostawiła cały spadek zapisała swojemu mężowi. Nie było by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt że była majętną kobietą a z mężem związała się rok przed śmiercią. Mam wątpliwości co do tego testamentu.
#2017-07-24 04:37:38 

pionek

Użytkownik

Jeżeli masz dostęp do tego dokumentu to możesz poddać go analizie. Są specjalne metody które w wiarygodny sposób określą czy np. dokument nie został napisany już po śmierci twojej babci. Wtedy masz niezbity dowód na oszustwo.
#2017-07-24 06:17:19 

Pępek_świata

Użytkownik

Nie rozumiem jak to działa. Przecież testament sporządza się notarialnie więc jak można to niby podrobić? Druga sprawa, czy jeżeli faktycznie taki dokument zostanie podrobiony to notariusz ma kopię oryginału tego dokumentu?
#2017-07-24 06:58:35 

CorazGrubsza

Użytkownik

Na pewno ma. Nie znam się co prawda na tych sprawach ale wydaje mi się że jeżeli notariusz sporządza taki testament to ma jego kopię w archiwum właśnie na wypadek gdyby taki dokument został zniszczony i trzeba by było odzyskać informacje.
#2017-07-24 07:39:56 

Lokalokaloka

Użytkownik

W dobie dzisiejszych technologi można w łatwy sposób stwierdzić kiedy dokument został sporządzony, czy pieczątka jest oryginalna lub chociażby czy tusz jest ten sam na obu dokumentach. Polecam firmę ze strony analityks.com.pl do takich spraw ;)
#2017-07-24 08:17:20 

Zorro

Użytkownik

Właśnie miałem pisać że jeżeli interesuje cię badanie testamentu to zobacz ofertę na stronie http://www.analityks.com.pl/oferta/oferta/techniczne-badania-pisma-i-dokumentow-wskazywanie-wieku-zapisow. To laboratorium sprawdzi dla ciebie czy dokument nie został podrobiony a biegli zeznają przed sadem o tym fakcie. Jeżeli faktycznie tak było to sprawa będzie wygrana ;)
#2017-07-24 08:31:14 

Hammster

Użytkownik